сайт знаходиться в режимі тестової експлуатації

Експериментально-дослідницька діяльність як чинник пізнавального розвитку дошкільнят

Дата опублікування:
4 грудня 2018 року.

   Формування у дошкільнят природо — екологічної культури та екологічної свідомості – одне з найголовніших завдань сьогодення. Дошкільний заклад – ось де розпочинається виховання в дитині інтересу до навколишнього світу. Для розвитку пізнавальної активності дітей ми часто звертаємось до пошуково-дослідницької діяльності. Пошуково-дослідницька діяльність з дітьми – це особливий і дуже непростий вид діяльності. Саме він дає дітям можливість спілкуватися з однолітками, з дорослими, здійснювати з об’єктами різноманітні перетворення, виявляти їх неістотні зв’язки з явищами природи, з життєдіяльністю людини, вчить аналізувати й самостійно робити висновки. Пошуково-дослідницька діяльність є потужним засобом інтелектуального розвитку дітей та формування у них основ цілісного світогляду. Малята люблять досліджувати і пізнавати довкілля, так вони набираються життєвого досвіду.

   Згідно річного плану роботи ДНЗ № 2 в листопаді пройшов семінар  «Дитячі дослідження – шлях до дослідницького навчання», який провела вихователь-методист Бенько Л.В. Метою семінару було особистісне та професійне зростання педагогічних працівників, розкриття потенційних можливостей кожного педагога у командній співпраці; поглиблення педагогічних знань, формування професійної компетентності вихователів з даної теми.  На семінарі були розглянуті питання організації пошуково-дослідницької діяльності в ДНЗ, зокрема актуальність та значимість пошуково-дослідницької діяльності для пізнавального розвитку дошкільників, структура проведення дослідів.  Після семінару в нашому садочку організовано перегляд відкритих занять, з метою формування життєвої компетентності дітей, де малята проводили досліди в різних сферах життєдіяльності.

   Здійснюючи пошуково-дослідницьку роботу по ознайомленню дітей з властивостями повітря, вихователь середньої групи Шпак М.М. провела цікаве заняття «Повітря та його властивості», метою якого було дати дітям початкові знання про повітря. Серію дослідів з повітрям підсумувала спрямованою бесідою з дітьми про нерозривні зв’язки між організмом людини і навколишнім середовищем.

   Вихователь Ткачук В.В. з дітьми старшої групи провела відкрите-заняття «Чарівні краплинки», ознайомлюючи малюків з властивостями води, яке дало поштовх маленьким дослідникам до самостійних роздумів, міркувань, висловлювань.

   В результаті дослідницької діяльності у дітей формуються елементарні навички пошукової роботи, посилюється інтерес до живої і неживої природи, активізується самостійна пошукова діяльність.
Своє завдання вихователі бачать в тому, щоб у спілкуванні з природою гартувати малят, комфортно для них вирішувати різноманітні освітні завдання, плекати високу духовність, моральні почуття, патріотизм. Бо на своїй землі й посаджене власноруч деревце – найгарніше, і протоптана своїми ногами стежина – найкраща, і вода в криниці – найсмачніша у світі.

Л.Бенько

вихователь-методист

ДНЗ №2, м.Снігурівка

 

^ Вгору ^