Інтеграція — вимога Нової української школи

Дата опублікування:
16 січня 2018 року.

Всі знання виростають з одного коріння — навколишньої дійсності,

мають між собою зв’язки, а тому повинні вивчатися у зв’язках

                                                                           Я. А. Коменський

   З метою оновлення змісту освітнього простору школи,  підвищення рівня професійної компетентності  педагогів в контексті інтердисциплінарного підходу, формування в учнів цілісного світогляду засобами інтеграції навчальних дисциплін в Баратівській ЗОШ проведена педрада у формі методичної лабораторії «Інтегративне навчання як один з перспективних напрямків розвитку шкільної освіти в умовах реалізації Нової української школи».

   У рамках підготовки до педагогічної ради проведені: методична нарада «Інтеграція навчання як засіб забезпечення системних знань учнів із різних галузей науки, засідання методичних об’єднань, педагогічні читання «Як народжується інтегрований урок?», фестиваль інтегрованих уроків «Інтегрований урок — 2017», засідання постійно діючого семінару «Інтерактивні технології в контексті інтегрованого навчання», діагностування педагогів,   анкетування учнів, оформлено виставку методичної літератури.

   Заступник директора з навчально-виховної роботи Хир Л.М. визначила три найбільш значущі проблеми, що привели до необхідності звернення до інтегрованого навчання: помітне зниження інтересу учнів до вивчення шкільних предметів, складність програмного матеріалу, неузгодженість програм з різних споріднених предметів.

  Учитель початкових класів Боброва В.М. розповіла про систему інтегрованих уроків як засіб розумового розвитку молодших школярів, підкреслила, що саме з  початкової школи і починається формування цілісного світогляду дитини. Учитель біології і хімії Гудзь А.Я. та словесник Черненко С.О. висвітлили інтеграцію навчання як засіб забезпечення системних знань учнів з різних галузей науки в умовах оновлення програм. Учитель математики Толмачевська В.І. поділилася з колегами досвідом використання інтеграції знань як інструменту створення передумов для розвитку ключових  компетенцій  старшокласників. Учитель початкових класів Ярошенко Т.Ю. зупинилась на питанні «Інтеграція як фактор підвищення рівня практичних умінь і навичок учнів в умовах реалізації Нової української школи». Практичний психолог Міщанін Н.О. ознайомила колег з результатами досліджень щодо виявлення рівня використання інтегрованого підходу  у практичній діяльності  вчителів, основних труднощів його впровадження. Психолог підкреслила, що анкетування учнів засвідчило високу активність і  зацікавленість школярів інтегрованими уроками.

  Під час педради вчителі розробили рекомендації щодо підготовки і проведення інтегрованого заняття,  обґрунтували переваги та недоліки впровадження інтердисциплінарного підходу.

  Підводячи підсумки засідання, ЗДНВР Хир Л.М. підкреслила, що інтеграція дає можливість формувати в учнів якісно нові знання, що характеризуються вищим рівнем мислення, динамічністю застосування у нових ситуаціях, підвищенням їх дієвості. А ефективно здійснювати інтердисциплінарний підхід в ситуації сьогодення в змозі лише педагог-професіонал, педагог-дослідник, який постійно працює над удосконаленням своєї майстерності.

Хир Л.М., ЗДНВР Баратівської ЗОШ

 

^ Вгору ^