сайт знаходиться в режимі тестової експлуатації

Інтегрований урок у початковій ланці

Дата опублікування:
1 листопада 2017 року.

Державний стандарт початкової освіти, що набуває чинності 1 вересня 2018 року, покликаний змінити сутність української освіти.

Для забезпечення розвитку цілісної особистості й для утвердження цінності дитинства як пріоритету початкової освіти новий Стандарт пропонує конструювання змісту та організацію навчання на інтегрованій основі з переважанням ігрових методів у першому циклі (1-2 класи) та на інтегровано-предметній основі у другому циклі (3-4 класи) навчання.

Впровадження нового Державного стандарту потребує відповідного планування та методику проведення інтегрованих уроків — однієї із складових формування життєвої компетентності школярів.

Першого листопада учителі 1-3 класів навчальних закладів району зібралися за круглим столом для обговорення даної проблеми.

Методист Снігурівського РМК Лапченкова Л.М. зазначила, що мета уроків, побудованих на інтегрованому змісті, — створення передумов для різнобічного розгляду певного об’єкта, поняття, явища, формування системного мислення, збудження уяви, позитивно емоційного ставлення до пізнання. Кількість уроків інтегрованого змісту залежить від уміння вчителя провести інтегрований урок так, щоб не було перевантаження дітей враженнями, щоб він був не мозаїкою окремих картин, а саме слугував одній меті. Для цього треба завчасно, хоч на півріччя, проаналізувати календарне планування і відібрати ті питання програми, що близькі за змістом або метою використання.

Під час планування інтегрованих уроків учитель повинен звернути увагу і на пошук нестандартної форми проведення. До нестандартних уроків можна зарахувати уроки-казки, уроки-рольові ігри, уроки-детективи, уроки-квести, уроки-подорожі, уроки-роздуми, уроки-дискусії, уроки-портрети, уроки-конференції, уроки-розв’язання проблемної ситуації.

У ході обговорення зазначеної проблеми досвідчені вчителі перших класів Кравченко Н.М. (Горохівська ЗОШ), Устичук І.Б. (Вавилівська ЗОШ), других —  Готра Є.С. (Нововасилівська ЗОШ), Воскобойнікова Т.В. (Снігурівська ЗОШ № 3), третіх — Луканюк О.І (Кобзарцівська ЗОШ), Лохвицька В.Р. (Знам’янська ЗОШ) продемонстрували майстер-класи щодо підготовки і проведення інтегрованих уроків.

Учителі початкових класів пересвідчилися, що сьогодні важливо формувати розвинену, креативну особистість, здібну до творчого пошуку, здатну вчитися все життя.

Лапченкова Л.М.,

методист Снігурівського РМК

^ Вгору ^