Педагогічні читання «Педагогічна спадщина М.П.Драгоманова»

Дата опублікування:
31 березня 2017 року.

       У Новопетрівській ЗОШ І – ІІІ ст. під керівництвом ЗДНВР Данильчук Л.І. проведені педагогічні читання «Педагогічна спадщина М.П.Драгоманова».

       Михайло Драгоманов – людина різнобічних наукових зацікавлень і спрямувань, широкого діапазону практичної дії, який був найзначнішою постаттю після Т.Г.Шевченка в українській суспільній думці ХІХ століття. У 2016 році світ відзначав 175річницю від дня народження відомого українця.

       Михайло Драгоманов належить до тих видатних діячів, яких український народ шанує за їхні погляди і дії, високий інтелект, поєднаний з чесністю та самовідданою мужністю. Він воістину був для України “апостолом правди і науки”. Його громадсько-політична і науково-просвітницька діяльність мала важливе значення в розвитку суспільно-політичної думки в другій половині ХІХ століття і є однією з яскравих сторінок історії та культури. Адже вона дала підґрунтя для розвитку національної свідомості українців, зміцнила їхні позиції в прагненні до незалежності.

       Саме тому  темою педагогічних читань  і була обрана постать Михайла Драгоманова. У проведенні педчитань взяли участь чотирнадцять педагогів школи, тематика доповідей яких висвітлила всі сторони життя відомого українця:

  1. Внесок М.Драгоманова у розвиток української науки і культури

1.1 Національні ідеї діяча (Лубова Н.В., учитель історії)

1.2 Система політичних поглядів вченого (Васильєва І.В., учитель зарубіжної літератури)

1.3 Внесок у становлення освіти (Плужник С.В., учитель початкових класів)

  1. Життєвий шлях Михайла Драгоманова

2.1 Формування світогляду та освіта (Луцик С.І., учитель початкових класів)

2.2 Громадсько-політична діяльність (Андрусенко В.М., учитель образотворчого мистецтва)

2.3 Закордонно-еміграційний період життя (Лопатіна С.П., учитель хімії і біології)

  1. Наукова і творча спадщина М.П. Драгоманова

3.1 Науково-публіцистичні праці (Бабічева В.С., учитель початкових класів)

3.2 Історичні дослідження (Рощенко Т.В., практичний психолог)

3.3 Фольклористичний напрям у творчості вченого (Коваленко В.В., учитель української мови і літератури)

     При проведенні педчитань вдало використано мультимедійні засоби. Цікаво та змістовно представлені презентації «Життя та діяльність М.П.Драгоманова» (Луцик С.І.), «Політичні погляди М.П.Драгоманова» (Васильєва І.В.), «Громадсько-політична діяльність М.П.Драгоманова», (Андрусенко В.М.).

   Найголовніше, наголошували виступаючі, що основними напрямками концепції національного виховання М.Драгоманова є етичне, естетичне, патріотичне, моральне виховання, котре включає виховання у дітей любові до батьківщини, рідної мови, що є актуальним на даний момент. Значне місце надається у працях Драгоманова батьківському вихованню, а також підготовці кваліфікованих кадрів для здійснення процесу виховання в умовах освітньої діяльності.

     Плідна й багатогранна діяльність М. Драгоманова залишається взірцем служіння українській нації. А сам він належить до грона тих, хто став сіллю землі української.
Насамкінець педчитань присутні переглянули відеофільм «Титан. Михайло Петрович Драгоманов».

                                                                                                                        Данильчук Л.І., ЗДНВР

^ Вгору ^