сайт знаходиться в режимі тестової експлуатації

Психолого-педагогічна підтримка

Дата опублікування:
9 грудня 2016 року.

У 5-му класі для школяра починається новий, цікавий, але в той же час складний і тривожний період. Учням доведеться вирішувати низку психологічних і організаційних проблем. Надання психолого-педагогічної підтримки у період адаптації до нових умов навчання є одним із основних завдань психолога, вчителів і батьків.

Так, 2 грудня у Баратівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів проведено психолого-педагогічний консиліум «Адаптація учнів 5 класу до умов навчання в основній школі. Проблеми наступності».

Учасниками заходу стали адміністрація школи, практичний психолог, класоводи, класний керівник 5-го класу, вчителі-предметники.

Метою засідання було вироблення єдиних педагогічних позицій, визначення основних проблем, що виникають в роботі з учнями та вироблення шляхів щодо подолання труднощів періоду адаптації учнів 5-го класу до навчання в основній школі.

Учасники консиліумі заслухали інформацію практичного психолога Міщанін Н.О., яка ознайомила з психофізіологічними причинами дезадаптації та впливом сімейного оточення на цей процес.

Заступник директора з НВР Хир Л.М. ознайомила присутніх з результатами вивчення п’ятикласників в період адаптації до навчання в основній школі.

Класовод Боброва В.М., яка навчала учнів в 4-му класі, поділилася прийомами взаємодії із окремими учнями, надала практичні рекомендації нинішньому класному керівнику Толмачевській В.І.

Під час відвідування уроків в 5-х класі адміністрація школи оцінила роботу вчителів-предметників з погляду їхньої психолого-педагогічної майстерності. При цьому було встановлено, що практично всі педагоги вживають певних заходів для ефективної адаптації п’ятикласників до навчання в основній школі.

Практичний психолог Міщанін Н.О., у свою чергу, повідомила учасників консиліуму про результати психологічного вивчення адаптації учнів 5-го класу. У ході діагностичної роботи було визначено рівень шкільної тривожності та рівень пізнавальної активності учнів, самооцінки, мотиви навчальної діяльності, особливості взаємостосунків у класному колективі. За результатами діагностики класний керівник та учителі-предметники отримали методичні поради.

Засідання проходило із застосування інтерактивних форм роботи. Організована таким чином діяльність забезпечила широкий обмін досвідом та вироблення спільних рекомендацій, котрі дозволять п’ятикласникам адаптуватися до навчального навантаження, що зросло, до нових вимог учителів.

По закінченню консиліуму вчителі-предметники спільно з адміністрацією, практичним психологом, класним керівником створили алгоритм, що буде сприяти усуненню труднощів у навчально-виховній діяльності, а також обговорили напрямки роботи з невстигаючими та обдарованими дітьми.

                                                           Н.О. Міщанін, практичний психолог

^ Вгору ^