сайт знаходиться в режимі тестової експлуатації

Реформа освіти діє

Дата опублікування:
18 квітня 2017 року.

     Закриють школу – пропаде село — такими аргументам зустрічає реформу сільських шкіл консервативне сільське середовище. Учителі, які потраплять під скорочення штату, директори тих шкіл, які планують перетворити на філії, а також консервативне сільське середовище, мало поінформоване про суть та ідею нововведення, стають головними агентами спротиву опорним школам.

        А тим часом «караван іде»: до 1 вересня 2016 року в Україні відкрилося 144 опорні школи, головна мета яких – дати якісну освіту сільським дітям. Адже близько 80% цих хлопчиків та дівчаток позбавлені можливості отримати хорошу освіту тільки за однією, від них незалежною ознакою, – за місцем проживання.

        Державна політика саме і полягає в тому, що малокомплектні школи повинні перетворитися на початкові, бо ж малеча має займатися якнайближче до своєї домівки, а учні гімназійних класів повинні їздити в опорні школи.

      Саме з метою вивчення досвіду створення і роботи опорних шкіл у складі обласної делегації директори Бунчук С.А. (Снігурівська ЗОШ №4), Завгородня Р.В. (Олександрівська ЗОШ), Ковальчук С.М. (Нововасилівська ЗОШ) взяли участь у міжрегіональному семінарі керівників навчальних закладів «Особливості створення, організації діяльності та управління опорними школами із мережею філій» у м.Дніпрі. Відкрив семінар Полторацький Олексій Володимирович, директор департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації з питання «Опорна школа та її філії: створення і структурні особливості» (з досвіду Дніпропетровської області). Далі ми взяли участь у роботі круглого столу «Директори опорних шкіл — агенти освітніх змін».

      Щедро ділилися досвідом роботи освітяни Дніпропетровщини: «Спільна робота органів управління освітою, виконавчої влади та місцевого самоврядування в частині забезпечення функціонування загальноосвітніх навчальних закладів області у 2016/2017 навчальному році та створення опорних шкіл (Полторацький О.В., директор департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації); «Модернізація мережі загальноосвітніх навчальних закладів у сучасних умовах соціально-економічного розвитку територій Дніпропетровської області» (Кириченко Наталя Вікторівна, головний спеціаліст відділу загальної середньої освіти управління дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти департаменту освіти і науки облдержадміністрації); «Нова українська школа на Дніпропетровщині: реалії та проблеми» (Романенко Михайло Ілліч, ректор КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», доктор філософських наук, професор).

    Ділилися досвідом роботи й директори опорних шкіл: «Удосконалення матеріальної бази школи в процесі реформування освіти в громаді» (Мінаєва О.П., директор комунального закладу освіти «Святовасилівська середня ЗОШ І-ІІІ ступенів); «Переваги створення опорної школи в об’єднаній територіальній громаді» (Тиркба Р.О., директор комунального закладу «Софіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів»); «Застосування народних звичаїв та традицій на уроках» (Сорока М.П., директор Петриківської опорної середньої ЗОШ з профільним виробничим навчанням І-ІІІ ступенів).

    Майстер-клас, проведений Дмитрюком Іваном Васильовичем, вчителем образотворчого мистецтва Петриківської опорної середньої ЗОШ з профільним виробничим навчанням, захопив своєю самобутністю і творчістю всіх учасників семінару.

    Повчальним і досить переконливим було відвідування комунального закладу «Ганнівський комплекс «Середня загальноосвітня школа – дошкільний навчальний заклад» Верхньодніпровської районної ради та Дніпрокам՚янської філії І-ІІ ступенів.

     Ми відвідали навчальні кабінети, повністю оснащені навчальним і технологічним обладнанням, результати діяльності учнів і вчителів. А ще ми побачити очі тих, хто працює і навчається в удосконалених навчальних закладах. Вони горіли, випромінювали радість і задоволення від того, що вони, сільські жителі, мають можливість працювати і здобувати якісну освіту.

     А ми, учасники семінару, щиро дякуємо відділу освіти за можливість вивчати міжрегіональний досвід.

 

Завгородня Р.В., директор Олександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Бунчук С.А., директор Снігурівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №4

Ковальчук С.М., директор Нововасилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

^ Вгору ^