Риженко Лариса Володимирівна, вчитель-методист

Дата опублікування:
24 березня 2017 року.

Передовий педагогічний досвід «вчителя-методиста»

 

ПІБ  Риженко Лариса Володимирівна

 

Навчальний заклад  Киселівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Снігурівської районної ради Миколаївської області

 

Освіта: МДПІ імені В.Г.Бєлінського, 1978р., вчитель історії та суспільствознавства

 

Кваліфікаційна категорія  вища, «вчитель-методист»

 

Педагогічний стаж  34 роки

 

Проблемна тема: «Усна історія та повсякденність рідного краю  як засіб розвитку критичного мислення та дослідницьких навичок учнів на уроках історії України».

       К.Ушинський наголошував: «Тільки особистість може вплинути на  розвиток і визначення особистості, тільки характером можна створити   характер».  Величезна роль у становленні творчої особистості належить учителеві. Розвивати творчих особистостей може тільки творчий учитель. Саме  таким вчителем у Киселівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів є вчитель історії та правознавства Риженко Л.В.

      Лариса Володимирівна  має високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості, дотримується вимог навчальних програм. Її уроки вирізняються науковістю, змістовністю, нестандартністю, використанням нових освітніх технологій.  У процесі навчання  педагог прагне   не вкладати в голови дітям готові істини, узагальнення, висновки, які не дають можливості наблизитись до джерела думки, зв’язують їм крила мрії, творчості, а розвивати  критичне мислення.  Учитель  навчає учнів а) збирати та аналізувати матеріали, що надходять з різних джерел, і критично використовувати ці матеріали в історичному контексті; б) вибирати поміж різними версіями або тлумаченнями минулого кілька точок зору і давати їм оцінку; в) дозволяє школярам на емоційному рівні займатися долею конкретних людей; г) сприяє встановленню зв’язку з представниками старших поколінь; д) робити незалежні та виважені оцінки і досягати справедливих і збалансованих рішень на підставі аналізу доступних фактів та вивчення широкого кола можливостей.

    У своїй роботі найчастіше використовує такі  елементи інноваційних та інтерактивних технологій: роботу в парах, малих групах, мозковий штурм,   обговорення проблеми в загальному колі, мікрофон, незакінчені речення,  аналіз ситуації; модель навчання у грі (спрощене судове слухання;  розігрування ситуації за ролями); навчання в дискусії (дискусія;   дискусія у стилі телевізійного ток-шоу, оцінювальна дискусія; дебати); проблемне навчання.

     Педагог  використовує на уроці  методи  дослідження: записи розповідей очевидців, інтерв’ю, історичний дослідницький проект, історія однієї світлини, «кошик запитань», музейний експонат. Як приклад: дослідницькі проекти учнів «Усна історія української селянської культури 1920-30рр.», «Перебудова  в оцінці очевидців та учасників», «Роль жінки та мода в 60-80 ХХст.», «Доля переселенців мого села», «Побут та вірування жителів села Киселівки».

     Риженко Л.В. проводить роботу по узагальненню  дослідницьких робіт  у формах краєзнавчого альманаху, електронного архіву спогадів очевидців та учасників подій, випуску методичних  розробок, конференцій, фотоархіву.

       Лариса Володимирівна є постійним  членом  журі  ІІ  етапу  Всеукраїнських  учнівських олімпіад, учасниця краєзнавчих конференцій. Її вихованці є учасниками  конкурсів різних рівнів: «Історія України та державотворення», «Роль М. Грушевського в державотворенні: еволюція поглядів»; «Мій рідний край ,моя земля  очима сучасників (номінація історичне краєзнавство), «Пам’ятаємо своє польське  коріння», «Музейні перлини Миколаївщини» та «Музейна скарбниця Миколаївщини». Учениця Шаманська Лілія з 2016 року  навчається в МАН (історичне краєзнавство).

     Рижинко Л.В. була учасником обласного навчально-методичного семінару– практикуму, членом експериментальної групи науково-дослідницького експерименту «Вплив  предметно–методичних компетентностей  педагога на формування суспільствознавчих компетенцій  учнівської молоді». У рамках цього експерименту   розробила урок з всесвітньої історії  «Новий курс Ф.Рузвельта» — 10 клас.

      Педагог бере участь у підготовці збірки методичних розробок  «Педагогічний досвід навчання історії Голокосту» з уроком «Реальні історії Голокосту: без права на забуття» (МОІППО), щорічному конкурсі педагогічної майстерності «Панорама творчих уроків: сучасний урок: нові форми».

Риженко Лариса Володимирівна є керівником  історичного музею, шкільної творчої групи  учителів вищої категорії «Крок за кроком», ділиться досвідом своєї роботи  на власному блозі http:// ryzhenkolarysa. blogspot. com/  та сторінках шкільного сайту.

 

        

^ Вгору ^